Ένα blog για την επικοινωνία & τις ανθρώπινες σχέσεις στη σχολική κοινότητα,
Μαρία Μιχαήλ, Εκπαιδευτικός Α/θμιας
Ο Τάκης...
Λήψη συνδέσμου
Facebook
Twitter
Pinterest
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Άλλες εφαρμογές
-
Ο Τάκης...: Όταν ήμουν στην Έκτη Δημοτικού έγινε κάτι μαγικό....γνώρισα τον Τάκη! Ο Τάκης ήταν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες, κάποια χρόνια μεγαλύτερος μου. Ήταν η...
Το κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο που διαμόρφωσε το έργο του Carl Rogers, θα πρέπει να το αναζητήσουμε στις αξίες της αμερικάνικης κοινωνίας. Η εμφάνιση της πελατοκεντρικής θεραπείας στη δεκαετία του ’50 υπήρξε μέρος ενός κινήματος στην αμερικάνικη ψυχολογία, το οποίο στόχευε στη δημιουργία μιας εναλλακτικής επιλογής σε σχέση με τις δύο θεωρίες που εκείνο τον καιρό κυριαρχούσαν στη θεραπεία: την ψυχανάλυση και το συμπεριφορισμό. Το κίνημα αυτό έγινε γνωστό ως «τρίτη δύναμη» , αλλά και ως « ανθρωπιστική» ψυχολογία. Ο Rogers και οι άλλοι θεωρητικοί της πελατοκεντρικής θεραπείας είχαν το κοινό όραμα μιας ψυχολογίας που εξασφάλιζε μια θέση για την ανθρώπινη προσωπικότητα, για δημιουργικότητα, εξέλιξη και επιλογή και επηρεάστηκαν από την ευρωπαϊκή παράδοση της υπαρξιστικής και φαινομενολογικής φιλοσοφίας (Κοσμόπουλος &Μουλαδουδης 2003, 49). Η προσέγγισή του στη συμβουλευτική και τη ψυχοθεραπεία που αποκλήθηκε κατά καιρούς ως «μη καθοδηγητική», «πελατοκεντρική», «προσ
H ύπαρξη διαπροσωπικών συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον, αποτελεί αναπόφευκτο φαινόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παραδείγματα διαπροσωπικών συγκρούσεων στο χώρο του σχολείου αποτελούν οι εντάσεις και αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων μεταξύ του διευθυντή και του προσωπικού του σχολείου. Ως απαραίτητη δεξιότητα για τη διαχείριση των συγκρούσεων που άπτονται στο χώρο του σχολείου αναδεικνύεται η υιοθέτηση της ενεργητικής ακρόασης- ενσυναίσθησης από τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ως αναγκαίες και ικανές συνθήκες για την πρόληψη και τη διαχείριση συναισθημάτων, συμπεριφορών και καταστάσεων που προκαλούν δυσχέρεια στον εκπαιδευτικό οργανισμό. Ο όρος ενσυναίσθηση/συναισθητική κατανόηση (emp a thy/ empathy understanding ) πηγάζει από τη θεωρία του Carl Rogers και αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου ψυχοπαιδαγωγικού κινήματος σε τομείς της Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας, το οποίο εξαίρει
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου